Followers

kopi ais ouh kopi ais

assalamualaikum dan salam sejahtera
salah ke fav drink aku kopi ais?
adehh...!
sedaap woo kopi ais...
dapat2 yang kaw plak tuhh
M.A.N.T.A.P
dehhh...=))



ouh,
nikmatnyer
baru tengok gambar jek tekak
aku dah rase kopi ais dahh
SEDAPPPNYERR...!

okeyh, 
mari aku mulakan apesal tetibe 
aku bercerita sal kopi nie..
* cecite-cecite*
dan bermulalah


baru2 ni jugak lha
aku teman member aku makan
tetibe tekak aku terasa gatal 
plak na minum kopi ais
aku pon g jela order

aku : abang...! kopi ais minum satu..
makhluk asing : peh, aiai minum kopi meyh?
aku : bio lha..sibuk pesal? ( wat muke garang)
makhluk asing : hee, garang..abg, watkan cepat budak ni air dy, kang mengamuk plak...
aku : haaa, takott lha tu...(bangge diri bila ade org takut gan aku)
abang kedai : order pe tadi? kopi ais...?
aku : hala, kopi ais?
abang kedai : ouh, minum kopi ke?
aku : aah la , minum...sedaaap pe? 
abang kedai : ape? kopi kat sini sedaaap??
aku : aah bang. sedaaap gilerrr kopi ais kat sini...( nada mengejek)

STOPPP...!
bukan na cecite sal 
kedai jual air uke
berbalik pada soalan tadi,
SALAH KE AWEX CUN ( aku )
suke minum kopi ais?
banyak woo kelebihan
ANTARANYA,
jeng...jeng...jeng

antara minuman kegemaran Nabi Muhamad selain susu dan madu.

merupakan satu alternatif menghilangkan rasa ngantuk ( Kandungan utama dalam kopi ialah kafein, yang berfungsi sebagai perangsang susunan saraf pusat (otak), sistem pernapasan, serta sistem pembuluh darah dan jantung. Sebab itu tidak heran setiap minum kopi dalam jumlah wajar (1 – 3 cangkir), tubuh kita terasa segar, bergairah, daya pikir lebih cepat, tidak mudah lelah atau pun mengantuk..)


boleh meningkatkan prestasi otak kita.


khasiat sebaik aroma( Antioksida yang dimiliki kopi berfungsi seperti ‘tentera’ yang menjadi perisai tubuh daripada radikal bebas.)

so,  the conclusion is 
siape2 jek bole minum kopi sebab
kopi ais always the best in my heart...
termasuk la awex cun ( aku )

2 comments:

Shairazi Saidin said...

Pehhh...bagus2. mulai skunx nk minum kopi ais taborr..x nk minum neslo tabor dah...tabor kopi atas sedap x? LOLX.


Khas buat peminat LADY GAGA. Panas!!! Media Malaysia pun belum tahu lg!

http://shairazisaidin.blogspot.com/2011/04/benar-lady-gaga-dah-kahwin-okdengan.html

miss aiai said...

cube la try wat kopi tabur lau ta tersekat tekak u...ap lha...=p