Followers

abah kembali berniaga

salam kawan2
hari ini
23 MEI 2011
abah tersayang aku 
dah mula berniaga balik 
setelah
2 bulan lebih bercuti
SEBENARNYA
aku berat hati
nak bagi abah
berniaga balik
tapi setiap kali
kami adik beradik 
tak kasi
dia berniaga balik
alasan dia hanya satu
" abah penat duk uma, sekurang2nya bole tambah duit belanja"
hurm,
m a l a s 
nak larang larang
jadi biarkan saja 
abah bersama perniagaannya
time aku cuti sem
boleh la aku tolong sikit2
lau aku tade,
k e s i a n 
jugak
tapi abah tetap nak berniaga
takpe
kalau berniaga boleh buad abah hepi, kiteowang ta kesah
so,
petang tadi aku tolong abah kejap
sementara abah pergi
solat maghrib
aku jagelah kedai
BEBERAPA INSIDEN YANG BERLAKU

pertama...sebok orang tanye " lame dik cuti, ingat dah tak mo berniaga lagi.." dan setiap kali soalan itu ditanya, aku hanya mampu jawab, "biasalah kak, cuti tahunan" m a l a s nak jawab panjang2 sebab diowang bukan nak taw pon sebenarnya..saje nak tunjuk ramah kat aku lah tu..m a r a h pulak. hehe.

kedua...SALAH KIRA...! s e t i a p  kali aku jage kedai mesti aku akan salah kire, nasib baik abang yang beli tadi betulkan apa yang aku kire.. maklum, aku ni kuat berangan, mase membungkus mata aku melilau tengok orang lalu lalang depan kedai,,,cuci matalah, kihkihkih

ketiga...kekurang ajaran telah berlaku...grrrrr...! marah sangat oke kat thats pakcik, ade duit kecik kap tade wet kecik, tapi tak cukup lagi tu sebab raseny pakcik tadi macam dah jatuhkan air muka aku, boleh dia cakap camni, " kalau takde duit kecik, kau bukak jek tudung ko 2..."  KURANG AJAR OKE...! sampai bebile aku akan ingat muke pakcik tu, huh..!


keempat...kene ngurat..! ecece, bajet cun lah aku nak kate ade orang ngurat aku, haha...s e b e n a r n y a setakat kene usha2 gitu jek, well aweks cun berniaga tepi jalan, sape tak tergoda,,haha..
gediks oke aku ini,,

oke thats all
untuk hari ini
cerita
di kedai abah
nanti boleh cerita lagi
tapi
paling geram dengan 
pakcik tadilah
eee, SABAR
aiai sebab sabar itu separuh daripada iman
^ chillax suda ^

No comments: