Followers

all about KARAK


4 BINTANG
itu aku bagi untuk movie nie
terbesh
terhebad
tersentuh hati aku
tertakutkan aku
terjeritkan aku
movie berkisahkan perihal
4orang sahabat
jack,nik( shahir) ,ida(kilafairy) dan (sheira)
selepas menghabiskan masa bersama
mereka mahu meneruskan
perjalanan pulang ke kuantan pahang
namun mereka berdepan
dengan kesesakan lalu lintas
di highway karak
ingin cepat sampai ke tujuan
mereka semua bersetuju
untuk melalui
jalan lama karak
dan disitu bermulalah pelbagai
adegan,peristiwa
 yang menarik
yang menakutkan terjadi
kepada mereka
sehinggalah detik terakhir terpisahnya
dua jiwa di alam realiti dan alam roh
bagi aku,
hasil kerja tangan  KRU
ni memang superbb
hantu dia
jalan cite dia
B E S H
tabik springg la wei
dialog yang aku paling ta bole lupe
" takde kepala macam ni ke abg?? "
kepala berguling2 atas tanah sebelum ade kat depan mata jack
moral from this story,
dalam apa pun situasi yang kita hadapi
kuatkan iman kita
dan 
jangan hanya pandai menghafal
ayat2 al-quran jika ta faham apa maksudnya



maksud ayat kursi
(surah al-baqarah ayat 225)
" Allah tidak ada Tuhan melainkan dia yang hidup
kekal lagi terus menerus
tidak mengantuk
tidak tidur
kepunyaanNya apa yang ada dilangit dan dibumi
Siapakah yang dapat memberi syafaat 
disisi Allah tanpa izinNya?
Allah mengetahui apa2 yang 
dihadapan mereka dan dibelakang mereka
dan mereka tidak mengetahui
apa2 ilmu Allah melainkan apa yang dikehendakiNya
Kursi Allah meliputi langit dan bumi
dan Allah tak merasa berat memelihara keduanya
dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar"


No comments: