Followers

K.A.R.M.A

 semalam seorang kawan text aku

" aai, awex aku majok,
acane ek nak pujuk dia...
aku taw dy sayg giler kat aku
dan aku pon sayg giler kat dia"

amboi ko, betul ko sayg dia pai jadi giler ek?
haha

"aku cakap betul2 la wei,
sekarang kiteowang tengah gaduh besar
aku terlalu sayg kat dia
so, aku push dy supaya 
kiteowang baik cam dulu
tapi dia makin marah
cane ni wei??"

(memang aku ni pakar doktor cinta,kann)

oke,
bende cmni kene depends kat thts girl lah
kenapa dia majok,
apa yg wat dia majok
mcmne care ko pujuk dia
kalau betul dia sayg kat ko,
i'Allah dia boleh balik kat ko
kalau dia memang ada hati nak tinggal ko,
ko pujuk acane pon
dia ta'kan terima kau balik

(ok,lulus jadi doktor cinta,hehe)

" thx aai, nanti aku try lah baik2
gan dia..
aku sayang gile kat dia.."

uke,
nak dijadikan ceritanya
mengenai 
K.A.R.M.A
jom teruskan membaca

lets aku kenalkan kawan diatas tu dulu , emi ( bukan nama sebenar )
classmate aku kat kelas, dia seorang yang agak 
LOADING dalam hal pelajaran
tapi sangattt
SUPERBBB bab2 komputer
kadang2 sampai aku terfikir, ape kebengonglah si emi
ni amek INTEGRATED LOGISTICS
kalau dia sangat mahir
dalam bidang KOMPUTER
eeuii, WHAtEVER..!

si emi ni orangnyer baiklah jugak
cume tulah
zaman sekarang
TADE RUPE orang TAKNAK KAWAN
tapi disebabkan otak dia canggih manggih sal IT
ramai la jugak yang berkawan dengan dia
dan mengambil kesempatan atas kepandaian
dia tuhh

mesti tertanya2 
apa kaitan antara 
emi,logistics,komputer,aku, rupe dia, awex?
ADE KAITANNYA..!

aku seorang gadis lincah
yang ajak comel molek
( orang kata laahh, aku juz tulis balik kt sini,hehe)
masih tak jumpa2 cinta aku
n emi, seorang lelaki biasa yang ala2 jek rupa dia
( orang cakap jugak)
tapi ada awex, ade cinta

totally, I'M JEALOUS with him..!

tuhan, salah ke kalau aku memilih?
aku memilih sebab aku mahukan yang terbaik dalam hidup aku
mungkin ini adalh 
k.a.r.m.a
sebab suatu ketika dulu 
aku pernah mempermainkan banyak hati lelaki
n then, lelaki pun takut kat aku.
hanya encik bear dan mr cap
yang menanti aku
tapi, 
AKU LANGSUNG TAKDE PERASAAN
KAT MEREKA
tuhan,
apa pun fasa yang aku lalui sekarang
aku berharap sangat
kau bukakanlah pintu hatiku 
kepada orang yang menyintaiku
dan tutupkanlah hati aku 
daripada orang yang tidak menyintaiku
setidak-tidaknya aku tahu
bila aku bersama orang yang menyayangi aku setulus hatinya
dia akan bersungguh menjaga aku
seumur hidupnya
berbanding apabila aku bersama
orang yang aku sayang
hanya aku yang bersungguh mencintainya
dan dia akan bersungguh mencintai orang yang dicintainya
i'ALLAH
satu hari nanti
pasti muncul juga 
putera yang akan menghiasi hidupku
dimana dia menyayangi aku
dan aku menyayanginya
waiting thats moments
AMIN.



No comments: