Followers

Hari Ke10 : Pendapat Tentang Masalah Sosial Remaja Sekarang

assalamualaikum,
hye korang, alhamdulillah, syukur nikmat tuhan , selesai puasa yang kesebelas..
tidur petang tu memang besh kan? ingatkan tadi juz  nak tido sekejap jek, 
tapi terlajak sampai ke petang.
macam2 mimpi yang singgah, bila bangun tido, gelak sendiri, ngee..


TAPI, sekarang bukan nak cerita pasal tidur petang ataupun mimpi indah.
sekarang aiai nak cerita  Pendapat Tentang Masalah Sosial Remaja Sekarang..
amboi, macam nak tulis karangan spm jekkan tajuk dia. tapi oke, aiai amek cabaran ini.
masalah sosial yang sangat2 menyentuh hati perasaan jiwa dan raga aiai ialah masalah pembuangan bayi.
Dimanakah perasaan anda sekalian yang telah membuang bayi2 tersebut..? kejam sungguh.
sedangkan haiwan pun akan protect gila2 anak dia, tapi manusia? senang2 mereka jep pegi buang anak kat mana2 tempat, langsung takde perasaan...!





mana perginya nilai kemanusiaan kita
sanggup ke melihat bayi2 yang comel terus menjadi bahan buangan seperti ini?

sedangkan aiai yang belum bernikah pun
teringin sangat nak ada baby sendiri



tapi mereka yang sudah berkesempatan ada baby, buang baby tu macam sampah..!
wei, yang buat maksiat korang, yang berdosa korang
apasal pulak kau nak buang makhluk tuhan yang tak bersalah tu??!
~  tepuk dada tanya selera ~



1 comment:

khairul said...

sedih tgk babies tu...kejam nya