Followers

Cara Nak Melupakan Orang Yang Kita Sayang

Assalamualaikum !

Hye bloggers, 
rindu nak menaip dekat sini. Kesempatan yang ada hujung hujung kuku ni aku menyempatkan diri nak menulis pasai 'sila baca tajuk'. Hihii.
Well, aku tahu sekarang ramai yang tengah berdukacita ditinggalkan 'kekasih haram' 
termasuklah yang menulis. Hikhokk. 
Shoo my darl, hari ini aku nak kongsi macam mana 'sila baca tajuk'.
Okay, jom kita mulakan !


YANG PALING SEKSA IALAH KETIKA KITA CUBA MELUPAKAN SESEORANG SEDANGKAN ORANG ITU TIDAK BOLEH DILUPAKAN. DIA SENTIASA DIINGATI DAN LEBIH SEKSA KALAU ADA KENANGAN-KENANGAN TERTENTU BERSAMANYA. SETIAP KALI CUBA MELUPAKANNYA, SEMAKIN RINDU PULA JADINYA. 

Begitulah hakikat hidup, kadang kadang apa yang terjadi tak seindah apa yang kita impikan. 
Bersabar dan terus bersabar.

"Jika anda tidak mampu melupakannya, tidak usahlah melupakannya. Mengenang kebaikan seseorang atas nama ALLAH adalah jauh lebih baik berbanding membenci seseorang atas kejahatannya walaupun atas nama ALLAH."


Hati ini sangat tergerak nak berkongsi masalah ini dengan korang memandangkan aku pun sedang mengalaminya tapi mohon maaf aku tegaskan aku bukanlah 'doktor cinta' tapi aku hanya berkongsi apa yang aku buat dan apa yang aku tahu.

CARA NAK MELUPAKAN ORANG YANG KITA SAYANG 

1. jangan contact dia. buang nombor phone dia kalau boleh.

2. Tak yah laa dok cerita pasal dia 24 jam.Hal ini mungkin akan menggembirakan kalian di saat korang bercerita tuu tapi kesan jangka panjang ialah, dengan mengingati dia , hati korang yg terluka itu akan bertambah dalam lukanya..


3. Buang semua kenangan bersamanya. Kalau korang ada kenangan manis bersama(tipulah kalau takde kan) please  please dan please jangan diingat2kan lagi kenangan tu, buang jauh2 oke~

4. Cari dan kenang kejahatannya. Bukan hendak menafikan kebaikan-kebaikannya tetapi tidak mungkin melupakan jika sarat dengan memori kebaikan.

5. Anggap dia dijadikan bukan untuk korang. Dia untuk orang lain dan korang juga untuk orang lain.


6. Percaya pada jodoh, takdir dan hikmah di sebalik perpisahan itu. Pasti ada.

7. Anggap dia tak pernah wujud di muka bumi ini dan korang tidak pernah berkenalan dengannya.

8. Mohon pada ALLAH supaya dia lenyap dari fikiran kalian.

9. Tumpukan perhatian kepada life korang.


10. Tok sah laa letak org yg tinggalkan kita or treat kita cam sampah sebagai ratu/putera hati kita.Pertama,orang yg lukakan kita tak layak pun mendapat tmpt yg istimewa dalam hati kita.Kedua,kalau korang tak buang org tu dari hati korang,korang akan terlepas cinta lain yang mungkin lebih hebat daripada ex korang yang sah2 tak sayangkan korang tu.


Akhir sekali tabahkan hati dan sentiasa ingat mana2 lelaki/perempuan pun bertuah memilih korang sebagai teman hidup kerana korang adalah seorang yang tabah menempuh dugaan hidup 
dan tidak gentar dan tidak bosan hidup secara solo.
Malah kalian sentiasa happy solo atau berpasangan.......
Kalian seorang yang kreatif,
kerana mampu mencipta kegembiraan seorang.
Tambahan pula, sikap kalian yang matang dan optimistic itu
mampu menarik perhatian pasangan untuk lebih menghormati dan menyayagi anda.
Siapa yang tidak kagum dengan orang yang pernah jatuh berkali-kali,tetapi mampu bangun semula dari setiap kegagalannya dan hidup seperti biasa secara normal.....




p/s : memang tak senang nak melupakan orang yang pernah kita sayang, tapi percayalah kat luar tu, masih ada cinta hebat untuk kalian. Berdoa senjata utama orang muslim :)



6 comments:

Unknown said...

Thanksss :) Ain pun ade mslah .. Dlu Ain ade ska kat sorang ni .. Dya sklas ngan Ain .. Dlm msa yng same BESTIE Ain *KawanRapat* Ain jga suke kt dya .. Smpai saat ini Ain tk dpt lupakan dya .. Dh la stu klas .. Amatlah sakit hti ini ..

ღ♥ H I D A H A J I R A ♥ღ said...

Ain..buat masa ni tumpukan pada prlajran.percayalah nt bila ain dah besar dn dah berjaya...ain akan dpt lihat bhwa cinta di alam perskolahan itu sia2 dan merugikan masa.

fathiniyusoff said...

Tini dulu pernah cinta kan seseorang dan dye pun cintakn tni , tpi smenjak dye msok U , dye brubh
semcm . Dripada lembut orgnye dye jdi kasar . Kitorang dh rpt lme dh 2 thun stengah lh jugak . Ble dye kasar ngn sye , sye jdi trkjot . Dn dia mntk jgn gnggu dye lgi . Sye tk bleh nk lpekn dye .. Mcm mne eh nk lpekn dye . Tlong dye :'(

fathiniyusoff said...

*saye

Unknown said...

time kasih di atas perkongsian. semangat sikit rasa...

Unknown said...

haisssshhh, sangat betul...mmg bukan mudah untuk melupakan seseorang yg pernah mewarnai hati ini, dah setahun lebih but still ingat kat dia sehingga saat membaca coretan ini....