Followers

tips nak cover malu

assalamualaikum dan salam sejahtera

aku na bercerita pasal
malu2 plak
korang pernah rase malu?
AKU?
mestilah pena de
na dengar cite aku?
oke,
1day tu,
aku ng jalan2 shopping2 gan kaka ax
tengah sedap2 shopping tu, 
aku ternampak la satu barang
yang gile kiyutt kat mate aku
aku tos lha pegang tangan kaka aku
supaya dia lebih cepat jalan
dalam hati aku memg dah banyak
persoalan
apesal tangan kaka aku ni da len?
besa semacam jepp
tapi sebb nak kejar barang
yg gile kiyutt tu,
aku layankan aja
sampai
tetibe ade tangan tepuk bahu aku
dari tepi
bila aku tengok je tepi
muka kaka aku
dan aku mula terfikir
kalau kaka aku kat sebelah
tangan sape yang aku pegang nie??
perlahan aku lepaskan tangan yang aku
pegang n then  terus grab
tangan kaka aku yang betul2 
dan
tos blah dari situ
MALU GILERR DE...!

korang?
ade pengalaman yang memalukan tak?
meh sini aku nak share 
tips nak cover malu
^__^





Kalo korang tersepak batu:
 Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling cam pejoget rap tu
hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..
Kalo terjatuh naek beskal:
 cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali  supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak...

 Kalo terjatuh kat  tangga: 
terus bersilat seolah-olah  anda dirasuk atau sedang berlawan dengan  makhluk halus...

 Kalo terjatuh dalam longkang: 
pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan  suara yang kuat, pasti orang menyangka anda  seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.. ..

Kalo jatuh time nak naik bas: 
jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang  di blakang anda....

Kalo terjatuh di dpn bus stop: 
terus buat-buat  pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalo takde..baring terus sampai malam dan  takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah  masa sesuai untuk bangun semula....

 Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin:
 tarik la  kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda)  untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda  sorang je yang dapat malu...ye tak?....



No comments: