Followers

antara LELAKI & WANITA : siapa LEBIH EGO??

  MENURUT kalian siapakah yang terlebih EGONYA diantara LELAKI dan PEREMPUAN. Sebelum dilanjutkan, mari kite tengok apa yang dimaksudkan dengan EGO.

ego itu membawa maksud persepsi seseorang tentang harga dirinya, yang seterusnya mempengaruhi keyakinan dirinya.


aku tak pandai berceloteh tapi menurut aku ,

baik lelaki mahupun perempuan,
masing2 ada ego tersendiri..
so..rasa2nya perkara mcm ni pada aku tak perlu dipertikaikan..
kalau org tu memang jenis ego,egolah...
tak kiralah dia tu lelaki atau perempuan..
memang jarang org nak mengaku dia ego
 tapi kalau akulah..
aku memang ego tapi dlm sesetengah perkara saja...
ego sebenarnya perlu ada dlm diri setiap org...
bukanlah utk merasa gah dan bangga 
tetapi 
sebagai self protection..
kalau tak ada ego org akan fikir diri kita senang dibuli...
tapi kalau terlalu ego pulak 
kita akan jadi org yg terlalu mementingkan diri sendiri
..so...
tanyalah diri sendiri apa kita hendak jadi..
kalau ditanya pada org...
mungkin pendapat org hanya hendak menjatuhkan kita 
dan paling tidak pujian yg diberi
 belum tentu ada keikhlasan di sebaliknya...
jarang yg hendak mengkritik utk kebaikan kita
 jadi..
jgn sekali2 buang perasaan ego yg ada 
dan jgn pulak menambahkan tahap ego yg ada dlm diri..
ego itu...
boleh membuat diri kita dihormati ataupun dibenci
...so...
ego lebih bersifat individual 
dan bukan didasari oleh mana2 jantina
...sekian..



 



4 comments:

azam said...

pompuan....hehehe

miss aiai said...

@azam

hehe, ta baek taw,,!
ego tu penting ada dalam setiap diri kita,,=p

FIRDAUS HUSAIN said...

yup..bukan didasari oleh jantina...

miss aiai said...

@FIRDAUS HUSAIN

saya sokong anda..!