Followers

cinta dan keajaibannya..

assalamualaikum
salam sejahtera
salam hari isnin
salam satu malaysia
hyep readers
apa khabar? ade sehad tak
kalo ade bagus, kalo takde bawak2 la makan ubat ye
dah baca tajuk?
amboi, laju jer click bila
cerita pasal cinta2 nie..
ala, jangan malu, aku pon same
pantang ade entry pasal cinta
sepantas kilat aku click link tu, ehee=)
yang tak baca mari baca
yang dah baca teruskan baca
nak cerita pasal
AJAIBNYA CINTA
well well well
saya saya saya
eh, apesal aku gagap plak nie,
mesti terikut2 mamat khalid nie, hehe
meh sini, 
kalau kita bercakap pasal cinta,
apalagi kalo bukan hubungan antara lelaki dan perempuan kan
dalam duk kita bercinta sana
bercinta sini
meh sini aku dedahkan 
5 KEAJAIBAN CINTA
jeng
jeng
jeng

- KEAJAIBAN PERTAMA -
lemparkan seseorang yang bahagia bercinta ke dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.

- KEAJAIBAN KEDUA -
kekasih terbaik adalah kekasih dimana ketika kita duduk bersama di sebuah ayunan , tanpa ada ucapan sekatapun, dan ketika harus berpisah dengannya, terasa seolah-olah hal tersebut merupakan percakapan paling menyenangkan yang pernah dilakukan bersama...ajaib bukan?

- KEAJAIBAN KETIGA -
cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.

- KEAJAIBAN KEEMPAT -
mungkin tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurnia tersebut.

- KEAJAIBAN KELIMA -
tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati kepada kita? kerana tanpa kita sedar sebenarnya tuhan telah memberikan lagi sekeping hati kepada seseorang untuk kita mencarinya


  itulah ajaibnya cinta
hebat bukan
jadi 
kepada yang bercinta yang sedang dilamun cinta
jaga rapi cinta kalian
kepada yang belum bercinta, yang putus kasih, 
jangan gusar akan tiba saatnya nanti akan ketemu jua cinta kalian..



6 comments:

KAMIHIDUP said...

ajaib sungguh, kadang-kadang ada yang tak masuk dek akal. :)

msredcheesecake said...

Cinta memang magic....rasionalnya tatau dimana...

ika said...

cinta itu buta...

miss aiai said...

@KAMIHIDUP
betul la..cinta tu luas maksudnya,,

miss aiai said...

@msredcheesecake

org berakal pasti dapat merasakan cinta yang sesungguhnya..=)

miss aiai said...

@ika

cinta ta buta
tapi manusia yg slalu mbutakan cinta..