Followers

Aku relakan kepergian kau


Handphone di jeling sebelum bercahaya menandakan ada message masuk. Berkira kira untuk membuka message tersebut ataupun tidak. Kudrat dikuatkan juga. Hati yang berat bagai memahami apa isi kandungan message tersebut walau masih belum di baca.

" Youu, sorry i tak dapat tahan lagi. I nak kita break cara baik..."

Pantas di letak perlahan handphone nokiaX2 di atas meja belajar. Aku tak sanggup ! Serious aku tak sanggup. Tolonglah jangan buat macam ni ! Bentak hati.

Aku baring meniarap di katil. Cuba mencari kekuatan diri. Airmata langsung takda segan silu untuk keluar. Aku kesat dengan tangan. Makin di kesat, makin laju bercucuran. Aku kuatkan diri untuk memberi response message tadi. Aku tak menaip, namun aku cuma mem'forward' janji sang kekasih kepada aku 113hari yang lepas. Dan beberapa minit kemudian, aku mendapat balasan.

" You tahuu i tak ready tu semuaa. I taknak ada commitment lagi buat masa ni. I nak cooldown. I tak kuat, i nak tenangkan fikiran. Bagi i masa. Kalau ada jodoh, kita pasti bersama. Kita break cara baikk, kita masih boleh berhubung cuma kita takda relationships jerr. Please faham keadaan i..."

Air mata makin laju keluar dari kiri dan kanan mata. Tak berupaya nak menapis kesedihan ini. Tak dapat di ungkapkan apa yang patut di ungkapkan. Speechless !

Dan diakhirnya, aku hanya mampu melepaskan kau pergi. Pergilah sayangg andai itu yang terbaik untuk kita. Aku relakan kepergian kau ~


P/ s : Just Allah knows what the best for us. InsyaAllah, kalau ada jodoh aku dengan diaa, suatu hari nanti pasti bersama :)



No comments: