Followers

Aku Pasrah




Bengang. Sakit hati. Kecewa. Rasa nak sepak sepak jer apa yang ada depan mata. Rasa nak jerit sekuat hati. Rasa nak tumbuk dinding. Ahh, semua rasa ada. Rasa serba tak kena. Mahu saja pergi terbang ke bulan. Hidup bebas di sana tiada yang menganggu.

Cursor digerakkan. Now playing di tekan dan di telinga dengan megah lagu Aku Pasrah nyanyian Yana Samsudin berirama. Mata di tutup dengan telapak tangan. Badan di biarkan terlentang umpama sedang bersantai di tepi pantai. Di hayati bait-bait lirik lagu. Air mata perlahan mengalir lagi. Perlahan, laju laju dan semakin deras.

Dari dulu aku memang suka dengar lagu ni, suara hati kekasih yang tak sanggup menerima kenyataan tentang kepergian arjuna hati dan akhirnya hanya pasrah dengan suratan takdir.

tinggallah aku bersama hati yang pedih
terpaksalah ku telan segala kepahitan
sehingga kering air mataku menangis
bila aku kenangkan nasib yang telah menimpa diriku ini

biarkanlah ku sendiri meneruskan hidup tanpamu di sisi
ku relakan dikau pergi andai itunya mahumu
ku menganggap ianya adalah ujian dariNya
tiada jodoh di antara kita


No comments: