Followers

istilah CINTA SEJATI wujudkah?

Seringkali aku lihat pada masa kini, pasangan bercinta kat mana2 je. Pergi  mana2 , pasti akan bersama. (naik muak aku tengok) Bagaikan belangkas, bagaikan merpati dua sejoli. Dunia ini bagai milik mereka berdua. Kata orang barat, "Love is all around." yeke?

Tapi benarkah cinta mereka sejati? lagi satu, wujudkah cinta sejati dizaman serba canggih nie? Seringkali juga aku lihat, mereka bertukar-tukar pasangan. Hari ini keluar dengan perempuan lain, esok keluar dengan perempuan lain pula. Begitu juga dengan si wanita. Bertukar teman lelaki sesuka hati. bagaikan menukar pakaian. senangnya hidup korang..

Fenomena ini lebih mudah di lihat di Universiti, Kolej, sekolah berasrama pun ta kurang hebatnya. Ada kekasih di luar kampus@hostel atau tempat asal mereka. Tetapi masih ada kekasih di dalam kampus. Katanya, cinta kontrak sahaja.

"Alah, main-main je. Bukan betul-betul pun." Itulah kata mereka bila di tanya tentang cinta kontrak, atau lebih popular dengan nama kekasih gelap dan lebih senang dipanggil 'scandal' 

Jadi di sini aku ingin bertanya kepada kamu semua, adakah cinta sejati masih wujud? Kalau kamu betul-betul cinta-mencintai, kenapa perlu ada cinta kontrak? Kenapa perlu ada kekasih gelap? Sila jawap tanya aku.




7 comments:

~queraiza cullen~ said...

mungkin wujud...tp 1 dlm 1000...susah..hehehe

NuSaNa NoSa 91 said...

masih ada lg cinta sejati.. tp jrg jumpa org yg camtu.. =.=

KAMIHIDUP said...

1 dalam 1000. :)

ai aizura said...

@~queraiza cullen~

memg sgat sukar na jmpe..

ai aizura said...

@NuSaNa NoSa 91

susah na jmpe..kann

ai aizura said...

@KAMIHIDUP

1 in a million maybe=)

zubir aziz said...

hilang sudah..haha~