Followers

Curang? Fikir dulu sebelum buat !


Assalamualaikum !

Hoyeahh, diberi kesempatan untuk menulis di blog kesayangan setelah hampir sebulan lebih tak terusik. Keseganan(malas) yang melampau membuatkan aku biarkan saja blog ini sepi tanpa kata. Tapi sepi dan diam tak bermakna aku telah tinggalkan dunia blog okay. Hehe.


So, entry untuk kali ni aku nak bercerita pasal CURANG. Tapi jangan fikir aku curang dengan KA pulak yee. Hiewhiew. Benda ni selalunya terjadi dekat pasangan yang bercinta laa. Takkan tetiba kau nak curang dengan diri kau sendiri. Tak ke pelik tu sayang oii. Actually bagi aku curang ni akan berlaku atas beberapa sebab yang munasabab. Antaranya :
  • curang kerana kurang mendapat kasih sayang dari pasangan.
  • curang kerana mereka sememangnya gatal
  • curang kerana orang baru dapat beri apa yang pasangan tak mampu beri

     Okay itulah adalah antara sebab2 yang sangat ketaralah bagi aku. Namun,situasinya akan jadi berbeza apabila mereka curang kerana mereka pernah dicurangi oleh pasangan mereka, mereka berfikir dengan berbuat demikian mereka akan berpuas hati.

Tapi mereka terlupa sesuatu, “what you give, you get back” so when korang curang dengan pasangan korang, peratusan untuk pasangan korang curang dengan korang sangatlah melonjak tinggi.


Satu konsep yang mudah “kalau tidak mahu dicurangi, jangan curang” jangan guna alasan untuk membalas dendam ,korang start curang…bila kita pernah curang, dan pada masa yang sama pasangan korang curang..apa yang korang rasa? Sedap?


Sebelum berbuat sesuatu,cuba letakkan diri korang dalam situasi tersebut, contohnya cuba letak diri kita dalam situasi yang dimana pasangan korang curang, and then apa yang korang rasa? pedih kan? Begitu juga dengan orang atau pasangan yang korang curangi itu..dorang pasti rasa sedih,pedih..kerna mereka betul2x mencintai korang tapi korang buat tahi dengan mencurangi mereka.

Akhir kata, fikir sebelum nak buat sesuatu. Jangan fikir sedap sendiri je. 
Okbyeee, loveyouuu readersJ

No comments: